Hemma spa och lite enkla budget tips för huden :)

Min sambo har ju sagt till mig nu ett par gånger att jag måste ta mig lite tid att ta hand om mig själv så det är vad jag har gjort idag :) Jag har haft lite hemma spa och gjorde i ordning dessa diverse kurer till det så tänkte bjuda er på dessa budget tips.
 
 
⦁    Ansiktsångbad: Är man plågad av kvisslor och oren hud, kan man prova denna behandling. Det är ett ansiktsångbad med äppelcidervinäger – enkelt, bra och billigt. Värm upp en blandning bestående av l del äppelcidervinäger 2 delar vatten. Det ska vara så varmt att det ångar.

⦁    Ansiktspeeling:  Tre matskedar honung, en matsked kanel och lite socker, honung och kanel är väldigt bra för finnar, honungen dämpar också inflammationen och rodnaden som brukar uppstå vid inåtgående sånna.

⦁    Kroppspeeling: Olivolja som jag blandar med socker.

⦁    Hårinpackning: Olivolja i håret som får verka en stund.

⦁    Kroppspeeling Kaffesump: Kaffesump innehåller välgörande oljor som är bra för huden och som frigörs under själva kokningen, huden blir mjuk och len efteråt.

Ta lite tid för dig själv tänd ljus sätt på lugn skön musik gör en kopp te och kryp ner i ett varmt bad, testa dessa enkla kurer och njut.
 
Må gott/ M
 
 
Allmänt, Skönhet | |
Upp